LEVER ORÄTTVIST!

Vi alla har kommit i en situation vi känner oss orättvist behandlade. Oftast känner just jag det i skolan. Men jag har aldrig haft lätt för skolan. Något jag lärt mig är mina brister och sedan bygga på dem. Jag har stor kunskap om att jag måste läsa mycket mer till ett prov än kanske det flesta andra, men jag gör det för jag vet att jag behöver det.
Något jag inte har svårt för är mina åsikter frågar du säger jag och det är här jag kände i dag att min lilla orättvisa kom in. Jag är även en sådan människa som aldrig skulle ställa upp för orättvisa.
Något jag inte visste var att jag har svårt att ta kritik? men som jag ser det kan man kan bara reagerar på två olika sätt för någon som säger kritik?
Antingen säger du ingenting eller så försöker du beskylla någon annan/säga någon undanflykts förklaring.
Jag skulle nog förklara mig på det sätt att jag håller mun när en lärare säger något, eftersom jag vet att det vet ju mer än mig i det området och jag är där för att lära.
" Jag du kunde ha fått bättre betyg om du inte skulle ha så svårt att ta kritik. "
Är det detta lärarna ska sätta betyg på? eller är det hur jag utför och resultatet för mitt arbete?
Har jobbat mig gul och blå på detta ämnet och känner själv att jag förtjänar bättre än andra och orättvis behandlad på det sättet att det är dålig ursäkt för det!
XIEXIE
2010-10-28 @ 18:23:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lollo

På sätt och vis kan jag förstå hur du tänker , men du får tänka på att ett ämne som graf så måste man kunna tackla kritik på ett bra sätt, för du jobbar ju alltid åt en arbetsgivare , och han/hon kommer antagligen alltid ha åsikter om det du gör, därför måste man kunna hantera kritik på ett bra sätt annars får man inga jobb , Jag menar inte alls att verka otrevlig , Bara förklara lite hur de kanske tänker, Och jag är urusel på att ta kritik själv, Jag är nog tio gånger värre än dig , och det är något jag själv behöver öva på

2010-10-28 @ 21:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0